Keskusteluryhmä lapsenlapsistaan vieraannutetuille isovanhemmille

2.10.2024, klo 14.00 - 6.11.2024, klo 16.00
21.8.2024, klo 09.30 - 25.9.2024, klo 23.59
Katja Harinen, katja.harinen@elakeliitto.fi, p. 040 7257 340

Keskusteluryhmä on tarkoitettu yli 50-vuotiaille isovanhemmille, joiden yhteydenpito omiin lapsenlapsiin on vaikeutunut esim. oman lapsensa eron tai muun haastavan tilanteen takia. Tilanteen alkamisesta on vähintään puoli vuotta- ja pääsääntöisesti korkeintaan kuusi vuotta. Keskusteluryhmään hakeminen ei edellytä Eläkeliiton yhdistyksen jäsenyyttä.

Sopeutumista tukevan keskusteluryhmän tavoitteena on auttaa osallistujia eteenpäin ja voimaan hyvin haastavassa tai muuttuneessa elämäntilanteessa.  Se tarjoaa mahdollisuuden ja tuen

• vertaistuen toteutumiseen
  • oman tilanteen jäsentelyyn
  • tilanteeseen liittyvien tunteiden käsittelyyn
  • uusien näkökulmien avautumiseen
  • kehittää taitojaan oman hyvinvoinnin ja jaksamisen parantamiseksi

Ohjaajat, Tuula ja Jouko Stenroth, ovat sopeutumisen ja kriisi-/traumapsykoterapian ammattilaisia.

Osallistujat: Keskusteluryhmään valitaan enintään 8 osallistujaa hakemuslomakkeiden perusteella. Hakea voi yksin tai yhdessä puolison kanssa, kuitenkin niin, että molemmat täyttävät omat hakemuslomakkeensa.

Hakeminen: 25.9.2024 mennessäKeskusteluryhmään osallistuminen on maksutonta. Keskusteluryhmä toteutetaan etänä Teamsin välityksellä.

Osallistujavalinnoissa noudatetaan Valtioneuvoston asetusta valtionavustuksista yleishyödyllisille yhteisöille ja säätiöille terveyden ja sosiaalisen hyvinvoinnin edistämiseen, 14 §

Lisätietoja p. 040 7257 340

ELÄKELIITTO RY
Keskusteluryhmä toteutetaan Teamsin etäyhteydellä.